Grand Café Hellas
Welkom in Grandcafe Hellas , het virtuele 'stekkie' dat vanuit Griekenland wordt gerund, een forum voor iedereen die Griekenland een warm hart toedraagt! Een forum, waar Griekenland het onderwerp van gesprek is. Lees en discussier mee! Je kunt je registreren als lid maar voor het lezen van berichten is geen registratie nodig. Veel leesplezier op dit forum!
Grand Café Hellas

Γκραντ Καφέ Ελλάς

Καλώς ήρθατε !

Laatste onderwerpen

» pitabroodje
van Sophia 07.05.12 15:39

» Verkiezingen
van ADO 07.05.12 10:46

» Brandpunt 06-05-2012
van Athina 04.05.12 20:49

» Griekse armen in de rij voor soep en brood
van Athina 04.05.12 20:45

» veerboot naar Lesbos
van ADO 02.05.12 23:58

» Nieuws
van Athina 26.04.12 20:33

» Nieuws
van Athina 26.04.12 15:27

» Griekenland vanuit een helicopter gefilmd
van Prasoudi 23.04.12 10:14

» Kroonprinselijk paar koopt Griekse villa
van Mariët 18.04.12 14:42

» Dimitris Mitropanos
van Mariët 17.04.12 23:53

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 1 van 1]

xara

Is er iemand op dit forum die weet of je iemand anders in je auto met import kentekenplaten (geïmporteerd met inboedel - rode nummerplaat) mag laten rijden? Ons is verteld dat je alsnog de extra importbelasting moet betalen als iemand anders dan de eigenaar van het voertuig achter het stuur wordt aangetroffen bij controle.
Het lijkt mij een vreemde regeling, maar ................
N.B. het gaat dus niet om de verzekering van de auto.

Athina

xara schreef:Is er iemand op dit forum die weet of je iemand anders in je auto met import kentekenplaten (geïmporteerd met inboedel - rode nummerplaat) mag laten rijden? Ons is verteld dat je alsnog de extra importbelasting moet betalen als iemand anders dan de eigenaar van het voertuig achter het stuur wordt aangetroffen bij controle.
Het lijkt mij een vreemde regeling, maar ................
N.B. het gaat dus niet om de verzekering van de auto.

Hallo Xara,
Volgens ons klopt dit helemaal. Is toch geen vreemde regeling. Je hebt nu toch het voordeel! Wat vind je anders van de tot 43%BPM in Nederland.
Na 5 jaren kun je alsnog het "gewone" Griekse kenteken krijgen. Maar pas op.... dat wil niet zeggen dat buitenlanders met een Grieks gekentekende (niet zijnde een huurauto) mogen rijden. Exact zoals het in Nederland is. Als wij in Nederland zijn en in de auto van onze dochter rijden hebben we een verklaring van haar bij ons.

Tzimis Bazoukas

heeft de auto al rode kenteken platen?? als dat ja is, dan er zijn 2 ways. de greek way waar 9 van de 10 politie agenten niet weten wat eigenlijk mag of niet dus ga je gang maar let op de SDOE weet het wel. dus vraag de douane kantoor hoe dat precies staat. ik heb iets gezien van een lijst van 5 personen die in zo een auto mogen rijden maar zo als bekent in gr iedereen zegt maar waat.
als de auto nog geen rode kenteken heeft dus hij moet nog aankomen ( in dit geval aanmelden aan een duane kantoor aan de grens of haven waar je griekenland binnen komt) anders zou je zeker de hulp kunnen gebruiken van een ektelonistis,om je via de douane en de weg wijzen naar de Ypourgeio sygkoinonion voor de kenteken.
gellof mij ,ik heb 2 jaar geleden zo een auto gebracht voor iemand, het is niet makkelijk om de griekse bureaukratie te bewerken.
de gemidelde politie agent zou niet eens druk over maken maar een kontrole bij een wat mikto noemen ze ,waar de belasting dienst te bij is ,kan problemen opleveren.
DUS info bij een ektelonistis of de Ypourgeio sygkoinonion daar waar de kenteken moet je halen.

Athina

Ter aanvulling:
Verkoop je de auto binnen de eerste vijf jaren dan moet je alsnog de belasting (deel) betalen.

xara

De auto rijdt al 3 jaar op rode kentekenplaten. Het is niet de bedoeling de auto structureel door derden te laten besturen, alleen incidenteel door bezoek (familie/vrienden uit Nederland). Beetje zonde om voor een ritje naar het strand een auto te huren.
Dank je wel voor de tip om het nog maar eens te informeren bij een belastingkantoor.

Tzimis Bazoukas

als er iemand met een nederlandse pas rijdt en dat aan de politie laat zien denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen ,en de SDOE ook niet. ritje naar de strand moet kunnen denk ik.

xara

Voor controles zijn we niet zo bang, zien hier nooit politie.
Een probleem zou misschien alleen kunnen ontstaan als één van onze gasten met onze auto bij een ongeluk betrokken raakt. Misschien dat er in de nasleep daarvan problemen zouden kunnen ontstaan. We gaan het nog nader informeren, want hebben tot nu toe ("this is Greece") verschillende informatie over dit onderwerp gekregen. Misschien zal de ambassade (NL of Gr??) hierover ook iets weten.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: