Veel nieuwe aspirant-leden zijn op zoek naar bepaalde info, Googelen wat rond en komen op je website terecht. Dan blijkt dat de links in het gevonden bericht "alleen voor leden" zichtbaar zijn.
Tja, je hoopt toch echt de zo fel begeerde info te vinden en meldt je dus maar aan. Veel nieuwe "leden" zie je daarna nooit meer terug maar er is ook een aantal dat de site in kwestie bij zijn/haar favorieten zet en zo nu en dan eens langssurft of zelfs
actief gaat meedoen.
Dat is op "mijn" Oríste niet anders; ik stuur de nieuwe leden, als ze binnen 3 maanden na het aanmelden nooit meer op het forum waren een herinneringsmailtje. Soms komen ze weer terug en gaan meedoen maar ook regelmatig antwoordde men dat het bezoek maar éénmalig was om bovengenoemde reden.
Accounts van leden die langer dan een jaar niet op het forum waren (ze hoeven niet eens berichten te schrijven; alleen lezen mag ook)vervallen automatisch. Ik ga er van uit dat als men een jaar geen interesse voor het forum had dit ook niet meer gaat veranderen. Zo blijft het ledenbestand schoon en het percentage "actieve leden" hoog.
Maar zoals Atheense al terecht opmerkt; het gaat niet om het aantal leden en/of berichten maar om de kwaliteit, aantrekkelijkheid en de sfeer op een forum.
Daarom ook van mij de complimenten voor dit leuke, informatieve en gezellige forum. De leden gaan op een leuke manier met elkaar om wat lang niet op elk forum vanzelfsprekend is helaas
Ik lees ook hier regelmatig mee maar moet tot mijn schande bekennen dat ik hier véél te weinig reageer. Druk, druk met m'n eigen forum, met m'n gezin en uiteraard m'n werk; Atheense, het komt je vast wel bekend voor.......
Grappig ook dat er en trent zichtbaar is v.w.b. het aanmelden van nieuwe leden; ook op Oríste buitengewoon veel nieuwe leden in juni (63) en in juli weer een duidelijke dip.
Atheense, veel succes én nieuwe leden en op naar de 2 jaar !
Buurman Ger