Grand Café Hellas
Welkom in Grandcafe Hellas , het virtuele 'stekkie' dat vanuit Griekenland wordt gerund, een forum voor iedereen die Griekenland een warm hart toedraagt! Een forum, waar Griekenland het onderwerp van gesprek is. Lees en discussier mee! Je kunt je registreren als lid maar voor het lezen van berichten is geen registratie nodig. Veel leesplezier op dit forum!
Grand Café Hellas

Γκραντ Καφέ Ελλάς

Καλώς ήρθατε !

Laatste onderwerpen

» pitabroodje
van Sophia 07.05.12 15:39

» Verkiezingen
van ADO 07.05.12 10:46

» Brandpunt 06-05-2012
van Athina 04.05.12 20:49

» Griekse armen in de rij voor soep en brood
van Athina 04.05.12 20:45

» veerboot naar Lesbos
van ADO 02.05.12 23:58

» Nieuws
van Athina 26.04.12 20:33

» Nieuws
van Athina 26.04.12 15:27

» Griekenland vanuit een helicopter gefilmd
van Prasoudi 23.04.12 10:14

» Kroonprinselijk paar koopt Griekse villa
van Mariët 18.04.12 14:42

» Dimitris Mitropanos
van Mariët 17.04.12 23:53

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 Athene met kinderen op 18.02.11 21:23

Marianne

Gast
Is een lang weekend met kinderen 5 en 7 jaar aan te raden in Athene? Zijn er misschien ook speelparken ofzoiets? Ik heb wel ghoord dat er een kindermuseum is in de Plaka. Heeft iemand nog wat suggesties?
bedankt!

2 Re: Athene met kinderen op 19.02.11 16:37

Diny

Marianne schreef:Is een lang weekend met kinderen 5 en 7 jaar aan te raden in Athene? Zijn er misschien ook speelparken ofzoiets? Ik heb wel ghoord dat er een kindermuseum is in de Plaka. Heeft iemand nog wat suggesties?
bedankt!

Probleem is wel dat je niet aangeeft wanneer je wil komen want tussen lente/zomer en nu is wel een verschil natuurlijk.
Is het de eerste keer dat jullie in Athene komen en willen jullie ook wat oudheden zien of alleen voor de kinderen activiteiten.
In Plaka rijdt zomer en winter een toeristen treintje, ook wel leuk voor de kinderen, speelplaatsen zijn er ook genoeg in het centrum o.a. in Zapeion.
Buiten Athene niet te ver van het vliegveld is er een uitgebreide dierentuin Attica park
[You must be registered and logged in to see this link.]

Verder is er in het centrum het planetarium waar ze in 3D erg mooie voorstellingen hebben en verschillende shows, destijds was er ook "de kleine prins" naar het bekende boek, weet niet of die nu nog draait maar was erg leuk voor kinderen.

Wat misschien ook wel leuk is een bezoek boven aan de lykabethos en om dan met de teleferique te gaan vanuit Kolonaki

Zal nog wel eens verder kijken of ik nog meer activiteiten voor kinderen kan vinden, die van mij zijn volwassen, ben het dus een beetje uit het oog verloren wat er zoal voor kinderen te doen is, maar een lang weekend is toch ook weer snel om en zeker als je er toch ook nog wat archeologisch bij wilt doen

http://www.reisweb.nl/landen/landenambassadeur.php?ambassadeur_id=23923

3 Re: Athene met kinderen op 20.02.11 19:51

Atheense

Admin
Diny heeft al aardig wat tips gegeven. Een ding staat vast, ook met kleine kinderen hoef je je niet te vervelen in Athene! Ik zou wel de warmste maanden mijden, juli en augustus het is dan echt niet aan te bevelen om in de stad rond te lopen. Misschien is een dagje strand ook een idee? Met de tram en bus ben je zo aan het strand. Een dagje naar het eiland Aegina kan ook,kinderen vinden op die leeftijd een boottocht ook reuze leuk. Ik wens je alvast veel plezier!Het kindermuseum in Plaka is zeker aan te raden, het is enorm leuk opgezet en de kinderen zijn er uren zoet!

http://grandcafehellas.actieforum.com

4 Re: Athene met kinderen op 21.02.11 19:57

Diny

Het kindermuseum vind je : Κυδαθηναίων 14 (kydathinaion) Plaka
Openingsuren: Dinsdag t/m Vrijdag van 10:00 tot 14:00, Zaterdag en Zondag: 10:00 t/m 15:00, Maandag gesloten
Verder heb je poppentheater Emporikon in Psiri Σαρρή 7 & Παλαμήδη 9 (hoek Sarri 7 en Palamidi 9, 's Zondags om 12:30

Figuren en poppentheater Τριπόδων 30 (Tripodon) Plaka, Zondags 11:00 en 17:00

Helaas is deze pagina alleen in het Grieks, misschien lukt het de google vertaler erop te zetten, je krijgt dan wel wat vreemd Nederlands, maar het is met een beetje goede wil toch leesbaar

http://www.reisweb.nl/landen/landenambassadeur.php?ambassadeur_id=23923

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: