Marianne schreef:Is een lang weekend met kinderen 5 en 7 jaar aan te raden in Athene? Zijn er misschien ook speelparken ofzoiets? Ik heb wel ghoord dat er een kindermuseum is in de Plaka. Heeft iemand nog wat suggesties?
bedankt!
Probleem is wel dat je niet aangeeft wanneer je wil komen want tussen lente/zomer en nu is wel een verschil natuurlijk.
Is het de eerste keer dat jullie in Athene komen en willen jullie ook wat oudheden zien of alleen voor de kinderen activiteiten.
In Plaka rijdt zomer en winter een toeristen treintje, ook wel leuk voor de kinderen, speelplaatsen zijn er ook genoeg in het centrum o.a. in Zapeion.
Buiten Athene niet te ver van het vliegveld is er een uitgebreide dierentuin Attica park
[You must be registered and logged in to see this link.]Verder is er in het centrum het planetarium waar ze in 3D erg mooie voorstellingen hebben en verschillende shows, destijds was er ook "de kleine prins" naar het bekende boek, weet niet of die nu nog draait maar was erg leuk voor kinderen.
[You must be registered and logged in to see this link.]Wat misschien ook wel leuk is een bezoek boven aan de lykabethos en om dan met de teleferique te gaan vanuit Kolonaki
Zal nog wel eens verder kijken of ik nog meer activiteiten voor kinderen kan vinden, die van mij zijn volwassen, ben het dus een beetje uit het oog verloren wat er zoal voor kinderen te doen is, maar een lang weekend is toch ook weer snel om en zeker als je er toch ook nog wat archeologisch bij wilt doen